Friday, July 8, 2011

fruit cocktail nora elena:)

helo!helo!and...............................helo!!!:D
 hehehehehehehehhe...arini xtvt seperti biase la kan,work as bibik kt umah sendiri :p korang ingat senang ke nak jadi bibik ni?bangun pagi2,terjun je katil terus pegi capai penyapu sebab mak aku die bising kalo umah x bersapu..nanti kalo tak buat korang siap sedia jela telinga korang tuh nak mendengar mak aku bebel kalah siren bomba nak g padamkan api umah terbakar,haha..*mak aku taw ni abeh aku kena goreng:p 
lepas da bersihkan umah sume,aku kena ikot mak aku pegi pasar pulak.cehh..rajen anak dara ni pegi pasar kan,haha...hari2 pegi pasar sampai kalo de 1 hari tu aku tak pegi pasar orang2 kt pasar tu siap tanye mak aku "aik,itu anak dara mana,off ke arini"hehe..........begitulah rutin aku setiap pagi:)
okeh,nak cerite sebenarnyer arini ntah mimpi pe ntah aku tetibe ngidam lak nak makan fruit cocktail yang de campur ngan susu tu...pergh!kalo letak ais sure tak tido malam,haha..:P
so,dengan pantas aku ajak la mak aku pegi Giant,nak pegi beli bahan2 nak buat mende alah tu,hehe..
kalo korang nak tw nak buat fruit cocktail ni cam mne,ha....kt bawah ni de cara2 die:)

BAHAN-BAHAN:
  • 1 tin besar fruit cocktail
  • 1 tin susu cair
  • 3-4 sudu besar gula(ingat!kurangkn gula dalam masakan,tambahkan gula dalam senyuman:))
CARA-CARA:
  • Masukkan susu cair dan gula ke dalam periuk dan masak seketika.step ni just nak cairkan gula so api x perlu lah terlalu besar,nnt korang punyer fruit cocktail nora elena korang tuh,hehe.
  • Tuang fruit cocktail ke dalam adunan susu tadi then gaul2 sket
  • Sejukkan seketika. Bila nak makan, letak la ais sikit. 
                         tadaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!da siap:)

                           fruit cocktail nora elena:)
                        
                           SELAMAT MENCUBA!:)