Saturday, September 22, 2012

pak billy;

Assalamualaikum;) Seperti biasa tiap kali hujung minggu aku akan balik rumah dan tiap kali tu juga lah aku kena pergi pasar atas arahan 'bos besar' aka mak aku,hehe..rutin aku macam biasa la,pusing-pusing satu pasar dulu lepas tu baru cari barang apa yang perlu,hehe..nak dijadikan cerita,hari ni aku terserempak dengan sorang uncle ni..aku panggil dia 'pak billy'.dia ni baik orangnya..selalu bagi aku buku cerita.then hari ni pun cakap nak bagi aku buku cerita lagi. Lama juga la kitorang duk berborak..last-last dia cakap nak balik dah,isteri dia tak sihat kat rumah.tapi sebelum dia balik,dia ada cakap.. "Kita ni kalau buat baik dengan orang lain,mesti satu hari nanti kita akan dapat 10 kebaikan dari orang lain masa kita susah nanti" Pak billy cakap itulah prinsip hidup dia..so aku terfikir kejap.betul jugak apa yang pak billy cakap tu..kalau kita buat baik dengan orang lain,mesti orang lain akan buat baik dengan kita balik.kalau kita tak dapat,mungkin saudara-mara kita akan dapat.Kesimpulannya,tak rugi pun kalau kita buat baik dengan orang ni..lagi dapat pahala adalah!hehe..;) Psssstt:renung-renungkan dan selamat beramal!=)