Saturday, December 17, 2011

engkau adalah engkau.dia adalah dia.

Aku sering tertanya-tanya...
Mengapa aku tidak seperti mereka?
Mengapa aku tidak bijak seperti mereka?
Mengapa aku tidak cantik seperti mereka?
Mengapa aku tidak punya harta seperti mereka?
Mengapa aku tidak segembira mereka?
Mengapa aku tidak sehebat mereka?
Mengapa aku tidak punya peluang untuk berkasih sayang seperti mereka?
Mengapa aku tidak punya peluang untuk berjaya seperti mereka?
Mengapa balasan yang aku terima tidak setimpal dengan usahaku,padahal mereka yang hanya usaha sedikit mendapat balasan yang hebat?
Mengapa tiap kali aku mencuba sesuatu,tiap kali itulah aku gagal?
Mengapa?Mengapa?Mengapa?
Persoalan yang terus berlegar seperti bulan dan Bumi.
Persoalan yang sering mengganggu benak fikiran.
Persoalan yang bagaikan tiada jawapannya.
Persoalan yang tiada siapa yang tahu selain Yang Maha Kuasa.
Tetapi,hari ini jawapannya telah terungkap
Jawapannya hanya satu....
kerna engkau adalah engkau.
Dia adalah dia.
Memang manusia itu sama,
tetapi setiap manusia itu telah ditetapkan sejarah hidupnya sejak di Luh Mahfuz lagi.
Jadi jangan pernah kau mengeluh jika kau tidak punya seperti mereka kerna Yang Maha Esa itu lebih tahu apa yang terbaik untukmu.
Jika kau mengeluh,itu bermakna kau tidak suka dengan pemberian-Nya.
Pemberian dari yang tersayang,masakan bisa di tolak bukan?