Thursday, March 22, 2012

ko pikir ko cantik?

Assalamualaikum.tak jawab dosa,kalo jawab sayang.(jawab dalam hati suka=p)
As usual,aku nak membebel lagi arini sebab......hobi kot!hikhik(muka ala-ala spongebob tgh makan aiskrim).arini aku nak membebel pasal satu benda yang korang sume tak kire la korang lelaki or perempuan mesti suka.CANTIK.sape yang tak suke pada benda-benda yang cantik kan?tapi korang tau tak ape tu cantik?mesti korang jawab,”cantik!ala,yg comel2 tu..cantiklah!”.
Kalau ikut kamus aku,cantik tu macam satu benda yang comel,sedap mata memandang and korang rasa macam tak puas je tengok benda tu,mesti nak tengok lagi...sebab cantiklah! arini aku bukan nak cakap pasal tv yg cantik(tv aku dh bertukar jadi radio ok,owsem tak?haha..),liquid yg cantik,helmet yg cantik,and pape lagi la yg cantik.tapi arini aku nak bercerita pasal MANUSIA YANG CANTIK.kalau korang la kan,macam mane korang tafsirkan seseorang tu cantik?mostly akan tengok rupa dulu la kan...lepas tu baru tgk badan die,rambut die,kasut ape die pakai,baju ape die pakai...blablabla...lepas tu baru korang cakap die cantik kan?sebenarnyer kan,cantik tu subjektif(macam jawab SPM lak ade objektif ngn subjektif).kiter tak boleh la nak kata seseorang tu cantik berdasarkan paras rupa or bentuk badan die je..kadang-kadang perangai orang tu pon boleh menggambarkan yang die tu seorang yang cantik.btol...tak caye cube korang tengok kat sekeliling korang...kadang-kadang ada sorang ni muka dah cun dah (macam wan maimunah mase muda),tapi suka buat aniaya kat orang,dengki la,ape la..and kadang-kadang tu muka die xdela cantik mane,ade la jugak rupa manusia...tapi hati die baik.kalo kawan die takde duit nak makan,die blanje satu kos,kalo die nampak orang tua nak lintas jalan,die tolong pakcik tu nak lintas jalan siap bagi duet rm100 lagi buat belanja (padahal pakcik tu baru lepas pegi bank keluarkan duet pencen)...kalo lalu depan orang tua,kalau boleh nak merangkak(tak maen la tunduk2 ni)...cantik tak die?cantik kan?cantik budi bahasa...=) senang cite,kalau kiter nak cakap sumone tu cantik or hodoh,kiter kena la menilai dari dalam jugak,jangan menilai seseorang tu berdasarkan luaran die je.bak kata nenek aku,don’t judge a book by it’s cover.kadang-kadang luar je nampak cantik,tapi dalam hampagas....ok la,aku malas la nak cakap banyak-banyak (sebab lecturer pengucapan awam aku cakap,orang yang suka cakap banyak ni adalah seseorang yang membosankan =_=).so,jadilah cantik luar dan dalam;)
p/s:mak aku pesan,kalo nak carik calon,biar tak cantik rupa,tapi cantik budi bahasa.
Peace no war!=p