Friday, March 9, 2012

tak semudah makan biskut oreo


Assalamualaikum.kalau jawab sayang,tak jawab dosa,jawab dalam hati suka.ok,jangan jadi gila.hikhikhik(gelak yang sengaja mintak pelempang).ok,sebenarnya arini tersangat la bosan sampai aku rasa tidur tu pun bosan (ceh,padahal tu la keje mase lapang die).so,aku pon ambil la keputusan untuk membebel dalam blog ni sebab sekarang ni takde sape pon yang bertuah untuk jadi mangsa dengar aku membebel.selalunya mak aku yang jadi mangsa,tapi arini tak leh sebab mak tengah layan citer hindustan.sebenarnya sebelum tangan aku yang halus mulus ni pegang keyboard,banyak giler benda yang aku nak citer.dari aku bangun pagi tadi sebab mengigau sampailah saat aku duduk depan laptop ni.tapi,idea tu ntah mane ntah die lari tiba-tiba je hilang sampai aku pon tak tau nak bebel apa.serius!idea oh...idea!mane kau?(sambil topang dagu ngadap Raymond Goh bace berite).nak tulis pon susah kan?yela,sebab aku bukan seorang penulis yang kejenya tulis manjang.aku seorang gadis yang lemah-lembut,sopan santun,yang suka baca buku,yang suka tengok National Geographic,bla..bla..bla...(hakikatnya adalah sebaliknya).menulis ni sebenarnya tak semudah yang kiter sangka.tak semudah korang call Domino pastu orang tu hantar domino depan bilik korang.tak semudah korang makan biskut oreo (eh,susah ape?kena putar dulu,jilat pastu kena celup..susah gak tu).tak semudah korang buat steady state approximation.menulis ni kadang-kadang memerlukan kesabaran yang tinggi.kalau tak sabar,da lame da laptop ni patah dua sebab malas nak tuggu nak tulis ape.idea tu tak datang lari-lari kat kiter time kiter nak.kadang-kadang biler korang nampak mamat hensem pakai seluar senteng(ala-ala korea),gigi duduk-duduk pon boleh dapat idea nak menulis.tajuk die ‘kau teristimewa’ ahaks!geli nak sebut=P idea ni die macam biskut chipsmore,kejap ade kejap takde.kadang-kadang mase korang tengah tenung Raymond Goh bace berita pon boleh dapat idea.banyak lagi cara idea ni bleh datang contohnya mase korang tengah pikir baju ape nak pakai mase pegi klas esok,mase korang tengah garu hidung,mase korang tengah basuh pinggan and even mase korang tengah masak air nak buat hot choclate pon bleh dapat idea.senang citer,idea tu ade je kat mane-mane.bergantung pada korang sama ada korang peka or pekak.huahuahua...(mintak lempang lagi).ok,tak tau la nak bebel ape malam ni(padahal da bebel kalah PM bentang bajet 2012),tido lagi bagus,esok klas.selamat malam bobok!=p