Wednesday, January 16, 2013

Aku Bukan Pembunuh.



Assalamualaikum=)

Aku bukan pembunuh.

Dang!!Starting nak hebak je kan..;)

Tak tau kenapa,aku rasa hari ni adalah hari malang aku.Bermula pagi tadi,tengah kemas-kemas barang nak pindah bilik tetiba ada la dua ekor kucing ni tengah bergaduh.Tak tau la pulak aku sebab apa kan...mungkin salah seekor kucing ni dah kidnap mak kucing yang lagi sekor tu.Aku rasa la.Tanpa menghiraukan kucing yang tengah memandang satu sama lain tu,aku dengan selamba badaknya lalu la sebelah kucing-kucing tu sambil tangan aku aku kiri kanan penuh barang nak bawa pindah bilik baru.Entah apa silapnya,salah seekor kucing tu toleh dan terus lompat dekat kaki aku.Kau tau tak apa perasaan dia?Aku rasa masa tu tahap adrenalin aku ni dah capai tahap maksima kot.Dengan berbekalkan suara soprano yang aku ada,aku pun menjerit la sekuat hati dan lari terus masuk bilik.Fuhh!selamat..tapi aku jela yang selamat.Barang-barang aku semua dah berterabur dekat tangga.15 minit lepas tu baru aku keluar dari bilik,kucing-kucing tu dah takde.Mungkin dia pergi hospital sebab telinga dia dah pekak dengar aku jerit tadi.Nasib baik blok takde orang.Kalau tak sure dah ada orang jerit “hoi!diamlah!”-__- .

Lepas dah habis angkat barang,aku siap-siap nak keluar,pergi lunch.Sampai-sampai dekat kereta,sekali dapat surat cinta daaa...kalau surat cinta yang wangi-wangi (penuh bedak) tu takpe la juga.Ini surat cinta dari pengawal keselamatan.Hambek kau!sape suruh gatal-gatal parking kereta sesuka hati kau kan.Tak pasal pasal melayang duit nak kena bayar saman.

Aku:Bang,ni kalau nak bayar berapa?

Pengawal keselamatan:kalau ikutkan adik kena bayar rm100.Tapi adik punya pasal rm50  je.Tapi kalau adik senyum lebih sikit,abang bagi rm25 je.

Aku:eleh,padahal memang rm25 pun kan kalau lepas rayuan? -__-

Pakcik keselamatan tu sengih je.Ingat hensem ke sengih macam tu??-___-
Ok,malang aku hari ni bukan berakhir kat situ je.Petangnya pulak masa aku tengah drive nak pergi kerja,tetiba ntah burung mana yang datang boleh pulak dia tetiba berhenti tengah-tengah jalan tu.Aku apa lagi,langgar la dia.Aku ingat aku terlanggar apa,tetiba je ada benda hitam terpelanting depan kereta aku dan tercampak tepi jalan.Aku mampu dengar burung tu jerit-jerit je.Serius,aku takde niat pun nak langgar kau burung.Yang kau tu sape suruh sesuka hati berhenti tengah-tengah jalan.Aku harap la burung tu janda berhias,takde anak-anak.Kalau tak sure aku lagi rasa bersalah.Nanti sape nak bagi makan kat anak-anak dia.....huwaaa!!!!;(

Ok lah.Rasa dah panjang sangat aku membebel ni.Esok nak kena bangun pagi,nak alihkan kereta kalau tak nanti dapat surat cinta lagi.Oh,esok aku kena pergi lab la.FYP aku tu dah memanggil-manggil dah.Semoga esok hari aku lebih indah!
Selamat malam!=D