Thursday, May 24, 2012

childhood yang awesome=P

Assalamualaikum dan salam sejahteraaaa semuaaaaa!!!!

last night i've chit chat a.k.a duk sembang-sembang dengan my besties pasal childhood kitorang.best woah...sambil sembang sambil makan char kueh tiaw Tasek,terbaik lah!hikhik

seriusly,i missed my childhood damn much!mane tak nyer,zaman tu la zaman aku berfoya-foya sampai tak hengat dunia,huhu..kalau sekarang ni hari sabtu sure malas nak bangun pagi,tp mase kecik-kecik dulu hari sabtu la hari yang terbaik untuk bangun pagi sebab nak tengok Dragon Ball,Oggy and the corkroach and etc sambil makan nasi goreng or nasik lemak yang nenek aku buat,hehe

lepas habis je tengok kartun tu sume,aku dengan abang-abang aku mula la melilau carik port yang best untuk berjimba-jimba.apa lagi,pegi mandi sungai la!serius,sangat best!lagi best dari mandi dekat Sunway Lagoon,water world and macam-macam world lagi la,haha..mase ni la sume orang nak tunjuk kehebatan masing-masing.ada yang terjun dari atas jambatan la,menyelam dalam air la (even dapat menyelam 2 minit pon da bangga giler kalah sheikh muszaphar pegi angkasa lepas).senang citer,macam-macam cara la kitorang cuba,termasuklah aku!hehe...

main masak-masak?ha..yang tuh memang la best tapi yang tak best nyer abang-abang aku sume tak suka main masak-masak.so terpaksa la kau ikut je diorang nak buat ape..pegi mandi sungai,tangkap ikan,main bola petang-petang kat sekolah,banyak lagi la..memang tak ayu langsung!mase darjah 5 baru start main masak-masak sampai la darjah 6,ade sorang makcik ni tegur,
"eh,dah besar panjang,nak ambik pekse pun main masak-masak lagi?"
so,start dari hari tu aku dah tak main dengan tanah dah..kalo tak dululah aku chef terhebat buat air teh,milo pakai tanah..buat kek guna tanah,lepas tu petik daun-daun buat lauk,curik nenek aku punyer cerek,pinggan lama-lama nak buat main masak-masak...n lagi satu,main kawen-kawen !haha...biler ingat balik serius macam bongok je,tapi tu la zaman kanak-kanak aku.sekarang biler jumpe member mase kecik-kecik dulu sume duk segan-segan kalo ingat balik dulu kitorang penah main kawen-kawen..siap amek baju mak aku lagi tu buat baju pengantin..hehe

lagi...mase kecik-kecik la kita suka try benda baru kan?tapi aku bukan buat benda baru,tapi aku buat benda yang paling evil skali!bedah perut sesumpah.sampai sekarang aku still ingat apa yang ada dalam perut sesumpah tu.and macam mana sesumpah tuh pandang kat kitorang dengan muka dendam die then sesumpah tu terus jalan dengan perut terburai die,huhu..

dear encik sesumpah,

kalau awak bace blog ni and awak masih hidup..maafkan saya.saya tak sengaja nak bedah perut awak.saya bedah tu sebab saya tertarik dengan rupa awak yang pelik tu.tu je:)hope awak dan keturunan awak tak dendam ngan saya.peace no war=)

 yang benar,
 saya yang bersalah.

urm,sebenarnyer banyak lagi benda-benda yang sangat best mase zaman kecik-kecik dulu untuk diingat balik,tapi tak larat nak tulis.serius,itulah zaman terbaik untuk berfoya-foya....rase budak-budak kecik zaman sekarang pon tak rase apa yang kami-kami yang lahir awal ni rase.yelah,sekarang balik je sekolah terus main angry bird la,play station la..rugi la jugak.tapi nak buat macam mane,zaman dah berubah,tak macam dulu,mane nak carik sungai kat tengah-tengah bandar sekarang ni,longkang besar banyak la!haha..

ok,banyak cakap pulak.
penat dah.
bai.