Wednesday, May 22, 2013

Cerita Tak Berapa Nak Sedih Aku.


Assalamualaikum.

Hari ni adalah hari yang sangat menyedihkan.Dugaan datang berselang-seli,macam takde penghujung.
Aku pulak yang penat,penat menangis.Ok,kantoi budak kuat nangis.Malu..lari jauh-jauh*_* 
Hari ni,pukul 4.30 pagi aku dah terjaga,sebab semalam tidur awal lepas makan ubat selsema.
Duk kelip-kelip mata sampai subuh.Lepas siap-siap,pukul 8.30 dah gerak pegi MGI amek result IRI dengan ice morphology aku kat sana.On the way nak balik,tengah-tengah jalan nak turun tangga,boleh pulak jatuh tangga then kaki terseliuh.Cepat-cepat bangun sebab malu orang nampak walaupun kaki tengah sakit.
Allah je yang tau.Syukurlah dekat MGI tu tak ramai manusia yang ada,monyet banyaklah.Takpe,monyet tak pandai gelakkan orang jatuh tangga.

Ok,drive balik UPM,pegi bilik FTIR cek result FTIR dah siap ke belum.Sekali k.Ros pulak takde.Kak Ros ni orang yang bertanggungjawab untuk ‘run’ sample kitorang.Dah dua hari aku pegi,dua hari tu jugaklah dia takde.

Sape taw kak ros pegi mana?pliz..pliz....

dah penat lari-lari,terus pegi duduk library,edit thesis yang tak berapa nak cantik tu.Pukul 2,pegi kelas sampai pukul 4 then sambung duduk library.Kali ni bukan study,tapi aku tidur.Sumpah penat gila!aku tau foreigner meja sebelah tu duk gelakkan aku je duk tersengguk-sengguk duduk kat meja tu.Tidur setengah jam,pastu sambung study Catalyst sebab minggu depan aku ada test.Lecturer aku cakap senang,tapi tajuk yang masuk mengalahkan nak masuk Final -_-
 Study la aku kat situ sampai maghrib.Lepas maghrib,pegi lab komputer dekat library tu sebab nak cek email,nak save contoh slide untuk VIVA aku minggu depan.Sekali bila bukak je folder dalam pendrive....

DAMN!folder kosong.

SEMUA!

dari nota-nota kuliah,result projek aku,dan thesis yang dah di-edit.Rasa macam nak menangis kat situ jugak.Tapi segan sebab Negro depan aku dah pandang-pandang tengok muka aku duk berkerut-kerut dari tadi.Masa tu,aku pikir nak jerit je.
Tapi nasiblah dekat library ada tulis “Dilarang Membuat Bising”.
Jadi,aku kemas-kemas barang terus balik.Dalam kereta,tuhan jela yang nampak,berjurai-jurai air mata ni ha keluar.Kalau tadah aku rasa bolehlah nak buat mandi esok pagi.Nasib baiklah kat tempat tu gelap,takdelah orang nampak aku nangis.Tak nampak muka aku yang herot bengot tu.Aku rasa kucing kalau tengok aku nangis tadi pun dia lari.Takpun, mesti orang duk pikir bukan-bukan.Menimbulkan syak wasangka pulak nanti.Lama jugaklah nangis sampai rasa mata ni dah ada empat.

Ok,chill..chill..jom balik beli coolblog.Bagi sejuk sikit.Baru je akak coolblog tu bagi air kat aku,ntah macam mana plastik dia putus pulak.Coolblog jatuh dan pecah.Tamatlah riwayat secawan coolblog.Hilang selera nak minum dan terus balik.

Call mak,mak cakap,

“sabarlah,mesti ada hikmahnya tu.Allah takan uji seseorang tu kalau Dia tau orang tu tak kuat nak terima”

So aku kuat la kan?Cuma tadi jela aku nangis..ala kejap je pon.
Ok,penat lah bebel.

Keep Calm and Re-write your Thesis=)
Adios!