Friday, May 31, 2013

Cerita VIVA aku.

Assalamualaikum=)

wehooo!dah siap 1st draft thesis..jadi sekarang nak siapkan draft untuk blog pula.Ewah..ewah..kemain kau kan?haha.Sebenarnya,aku nak release stress je ni....sebab baru lepas siapkan 1st draft thesis,minggu depan nak kena hantar softbound dah,I iz risau!

Alhamdulillah,nampaknya saat-saat getir sebagai seorang student Degree akan berakhir tak lama lagi.Semalam aku baru je siap bentang VIVA.Overall ok la,walaupun banyak kena tembak,tapi still boleh tarik nafas lega lagi,hehe.Sebenarnya examiner VIVA aku semalam memang killer la wa cakap lu!Memang saiko gila!Dari cara dia tenung slide aku,muka aku masa present,gaya muka dia yang macam tak paham dengan apa yang aku duk bebel...dah cukup buat kaki gua goyang wa cakap lu..
time soal jawab tak payah cerita la.Since that examiner pun buat research benda yang sama dengan aku,so,soalan dia memang buat kau rasa nak lari je dari bilik mesyuarat tu.Kitorang diberi masa selama 10 minit je untuk bentang slide,lepas tu ada baki 5 minit untuk sesi soal jawab.Rasa macam nak terbelit lidah aku ni sebab nak kena bentang 40 slides dalam masa 10 minit.Then,masa sesi soal jawab tu,5 minit yang dia bagi,rasa macam 1 jam kau tau!

Tapi,dalam banyak-banyak soalan yang examiner tu bagi,soalan ni yang aku paling ingat:
"since you are doing novel antifreeze peptide,are you planning to patent it?"

muahahahahaha=p

Tapi,akhirnya aku berjaya jugak mengharungi saat-saat getir tu,hehe..walaupun ada jugak gagap-gagap masa nak jawab soalan examiner semalam,ada yang macam nak bergaduh..yang penting..
AKU DAH HABIS VIVA!:D

Perasaan masa tu,Allah je yang tau.Hampir setahun tau aku duk bertungkus-lumus menyiapkan projek.Dalam masa nak siapkan tu,korang tak tau berapa banyak benda dah terjadi,berapa banyak tenaga yang dicurahkan,berapa gallon air mata yang dah tumpah (ececeh,tetiba sedih!).

Thank you Allah for make me strong until now!:)

*no caption*

FYP-mate yang cantik!haha

 boipren siap datang bagi support!kahkah..
tengkiu boipren!=p


Thank you all!:)